Marcelo Vermeulen, docent

“Elke dag ben ik in gesprek met de leerlingen en luister ook vooral naar hen”

Wat maakt werkzaam zijn op Luzac zo bijzonder? We vroegen het docent Marcelo Vermeulen.

Wat is jouw rol op school? En wat is jouw drijfveer bij Luzac?

“Ik ben schoolmaatschappelijk werker en faalangstreductietrainer. Dit houdt in dat leerlingen die wat meer ondersteuning nodig hebben bij mij terecht kunnen voor hulp, vragen en ondersteuning. Ik ben daarin de schakel tussen leerling en docenten. En daarnaast geef ik trainingen aan leerlingen die last hebben van faalangst om samen met hen grip te krijgen op hun faalangst. Mijn drijfveer bij Luzac is om waarlijk contact te maken in mijn werk en betrokken te blijven bij de leerlingen op school.”

Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag eruit?

“Elke dag ben ik in gesprek met de leerlingen en luister ook vooral naar hen. De ene dag kan het meer gaan over faalangst en een andere dag ben ik in gesprek met een leerling die vastloopt en wat meer ondersteuning nodig heeft. Naast de gesprekken met de leerlingen overleg ik ook vaak met leerlingbegeleiders en docenten.”

Wat maakt Luzac een goede school voor de leerlingen?

“Het excellente maatwerk dat Luzac aan leerlingen kan geven. Door voor elke leerling een apart plan op maatwerk te maken, komen de leerlingen tot bloei en krijgen zij meer zelfvertrouwen omdat ze werken aan de vakken en leervaardigheden waar zij moeite mee hebben.”