Waarom het bij Luzac wél lukt

De eerste periode op school zit erop voor uw kind en de eerste toetsen zijn gemaakt. Maar haalt uw zoon of dochter op school nog niet het maximale uit zichzelf en zijn de eerste cijfers onder de maat? Een overstap naar Luzac is de oplossing. Door onze manier van werken krijgt uw kind meer vertrouwen en gaat hij of zij gemotiveerder naar school, waardoor de resultaten vanzelf beter worden.

Persoonlijke aandacht is een belangrijke succesfactor van Luzac. Door ons kleinschalige en wendbare onderwijs wordt uw kind voor de volle honderd procent gezien, gehoord en begrepen. Uw kind kan het hele jaar bij ons instromen.

Hoogst haalbare niveau

Luzac werkt per leerling op basis van een persoonlijk plan. We geloven in resultaat op het hoogst haalbare niveau. Alles wat we doen, doen we met veel aandacht voor de leerling. Persoonlijk onderwijs start met een persoonlijk gesprek. Wij maken graag uitgebreid kennis met onze nieuwe leerling en met u als ouders. Tijdens deze eerste kennismaking bespreken we de talenten, valkuilen en ambities van uw kind. Ook staan we stil bij uw eventuele specifieke wensen en zorgen. Vervolgens stellen we met elkaar de belangrijkste doelen vast. Doelen die uitdagend, maar ook realistisch en haalbaar zijn. Uw zoon of dochter beseft dat er écht iets staat te gebeuren. Hij of zij staat er niet alleen voor. Wij bieden hulp, sturing en motivatie.

Moeder van een van onze leerlingen: “Hij kan zich in een kleinere klas veel beter concentreren en wordt veel minder afgeleid. Hij gaat iedere dag met plezier naar school.”

Leerlingbegeleider

Bij Luzac krijgt elke leerling een eigen leerlingbegeleider. Deze plant regelmatig gesprekken met uw zoon of dochter in. Ook houdt diegene samen met de overige docenten de voortgang van het persoonlijk plan in de gaten. Bij Luzac verdwijnt een leerling nooit van de radar, we zien en horen alles. Als het nodig is plannen we extra lessen direct in. Uiteraard wordt u als ouder ook betrokken in dit proces. Als wij zien dat een leerling meer kan, stellen we het doel bij. Hierbij staat voorop dat doelen realistisch en dus haalbaar moeten zijn.

Marije Munter, conrector leerlingbegeleiding Luzac Rotterdam: “Wat we onder meer doen is het aanleren van studievaardigheden. Leerlingen krijgen hierdoor veel meer vertrouwen in de school en in zichzelf.”

Extra hulp als dat nodig is

Als uw kind ergens extra hulp bij nodig heeft, wordt dat direct geregeld. Soms is eenmalig wat meer uitleg nodig bij een bepaald vak of heeft uw kind intensievere hulp nodig bij de aanpak van een vak. Het leren leren is in feite een vak op zich, waar we optimaal aandacht aan besteden. Extra hulp is er ook voor leerlingen met uitdagingen zoals dyslexie.

Rob Frencken, rector Luzac Goes: “We kijken hoe een leerling werkt en waar hij of zij zich in kan versterken. Wat goed gaat behouden we en wat sterker kan, gaan we verbeteren.”

Meer weten?

Nieuwsgierig geworden en meer weten wat Luzac voor uw kind kan betekenen? Maak een afspraak met de vestiging van Luzac bij u in de buurt.